اخباراخبار تکنولوژی

سونی لوگوی 8K رو از بسته‌بندی PlayStation 5 حذف کرد!

وقتی سونی PlayStation 5 رو اواخر 2020 عرضه کرد، توی یه بخش سوالات متداول گفته بود که کنسول با نمایشگرهای 8K سازگاره. سونی اضافه کرده بود که بعد از یه آپدیت نرم‌افزاری، کنسول می‌تونه رزولوشن‌های تا 8K رو وقتی محتوای مربوطش موجود بشه، پخش کنه. ادامه این خبر رو با توییک فا همراه باشید.

تا حالا فقط یه بازی – The Touryst – هست که به صورت داخلی با رزولوشن 8K و 60 فریم در ثانیه رندر میشه. با این که این بازی که شبیه Minecraft هست خیلی خوب به نظر میاد، مشکل اینجاست که PlayStation هنوز از خروجی 8K پشتیبانی نمی‌کنه. در مورد The Touryst، رندر 8K در نهایت به 4K داون‌اسکیل میشه.

اوایل امسال، سونی به طور بی‌سروصدا لوگوی 8K رو از بسته‌بندی جدید PlayStation 5 حذف کرد. با استفاده از Wayback Machine اینترنت آرشیو، به نظر میاد این تغییر تو بازه زمانی ژانویه تا فوریه اتفاق افتاده (حداقل برای مدل Slim که با بازی Spider-Man 2 عرضه میشه). سونی هنوز به طور عمومی درباره این موضوع اظهار نظری نکرده.

چندتا از خرده‌فروشی‌ها هنوز از تصاویر جعبه‌های قدیمی توی صفحات محصولشون استفاده می‌کنن.

بزرگی این موضوع بستگی داره به اینکه از کی بپرسی. تبلیغ پشتیبانی از 8K و بعد زدن زیر حرف خودشون قطعاً بعضی از کاربران رو ناراحت می‌کنه، ولی میشه گفت که سونی روی پیشرفت تکنولوژی 8K در این مرحله حساب کرده بوده. با این حال، چه ضرری داره که آپدیتی بدن و خروجی 8K رو فعال کنن؟ حتی اگه فقط یه بازی ازش پشتیبانی کنه، حداقل به قولشون عمل کردن.

بعضیا فکر می‌کنن سونی احتمالاً خروجی 8K رو برای PlayStation 5 Pro نگه داشته، یه نسخه بازنگری‌شده از کنسول که قراره پاییز امسال بیاد. نمایشگرهای 8K هنوز نسبتاً نادر و گرون هستن و ممکنه چند سال دیگه طول بکشه تا رایج بشن.

حذف لوگوی 8K

سونی به تازگی لوگوی 8K رو از بسته‌بندی فروشگاهی PlayStation 5 حذف کرده، در حالی که وقتی کنسول در اواخر 2020 عرضه شد، اعلام کرده بود که پشتیبانی از 8K بعد از یه آپدیت نرم‌افزاری ممکن میشه. تا حالا فقط یه بازی به نام The Touryst به صورت داخلی با رزولوشن 8K رندر میشه ولی PlayStation 5 هنوز نمی‌تونه خروجی 8K داشته باشه. این تغییر بسته‌بندی در اوایل سال جاری انجام شده و سونی هنوز در این باره اظهار نظری نکرده. این مسئله باعث نارضایتی بعضی از کاربران شده، اما احتمال داره سونی این ویژگی رو برای مدل آینده PlayStation 5 Pro نگه داشته باشه، چون نمایشگرهای 8K هنوز چندان رایج و ارزون نیستن.

آرش پدرام

سلام! من آرش پدرام هستم، ۲۵ سالمه و از سال ۹۵ تو دنیای جذاب تکنولوژی و سخت‌افزار کامپیوتر فعالیت می‌کنم. از همون اول که با کامپیوتر آشنا شدم، عاشق این حوزه شدم و شروع کردم به زیر و رو کردن بررسی قطعات مختلف. چند سالی تو بازار کامپیوتر ایران مشغول به کار شدم تا بتونم از نزدیک با نیازها و چالش‌های این حوزه آشنا بشم. به مرور زمان فهمیدم که جامعه تکنولوژی ایران به یه منبع تخصصی، پویان و بی‌طرف نیاز داره. این شد که به "توییک‌فا" پیوستم و حالا اینجا با هم کلی ماجراجویی‌های تکنولوژیکی داریم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا