اخباراخبار بازی‌ها

بازی League of Legends با آنتی-چیت جدیدش نیازمند TPM 2.0 برای اجرا شدنه!

خب، اخیرا Riot Games تصمیم گرفته که تو بازی League of Legends یه قابلیت جدید اضافه کنه که اسمش Vanguard anti-cheat هست. قرار بود این برنامه تو اواخر فوریه یا اوایل مارس ۲۰۲۴ به بازی اضافه بشه و در نهایت توی نسخه ۱۴.۹ بازی که در اول می منتشر شد، این اتفاق افتاد. اما این تغییر باعث شده بعضی از بازیکن‌ها با خطای VAN9001 مواجه بشن و نتونن بازی کنن. ادامه این خبر رو با توییک فا همراه باشید.

موضوع اینجاست که این نرم‌افزار ضد تقلب جدید، نیازمند TPM 2.0ئه که برای سیستم‌های قدیمی‌تر ویندوز ۱۱ ممکنه مشکل‌ساز باشه. حالا بازیکن‌های LoL که سیستم‌های قدیمی‌تر دارن، شاید به چالش بخورن.

League of legends

تیم توسعه‌دهنده می‌دونست که اضافه کردن نرم‌افزار جدیدی مثل Vanguard به League of Legends (LoL) ممکنه با واکنش‌های زیادی از طرف بازیکن‌ها روبه‌رو بشه، برای همین تقریبا سه هفته پیش یه توضیح مفصلی درباره‌ی ضد تقلب و Vanguard تو بلاگ League of Legends نوشتند. با این حال، خیلی‌ها باز هم از این موضوع شگفت‌زده شدن، مخصوصاً اون‌هایی که شرایط TPM 2.0 رو هنگام ارتقاء به ویندوز 11 دور زده بودند.

اولین بار Microsoft اعلام کرد که برای ارتقاء به ویندوز 11، نیاز به TPM 2.0 دارید؛ اما می‌تونید به راحتی TPM و سایر شرایط مورد نیاز رو دور بزنید و از ویندوز 10 (یا نسخه‌های قدیمی‌تر ویندوز) بدون داشتن سخت‌افزار لازم به ویندوز 11 ارتقا بدید. اما اگر ویندوز جدید Microsoft رو استفاده می‌کنید، Vanguard نیاز به یک TPM 2.0 فعال دارد.

mirageofpenguins که تو کار ضد تقلب با Vanguard هست، گفته: «در حالی که Microsoft اولش قصد داشت برای همه نصب‌های جدید ویندوز 11، TPM 2.0 رو اجباری کنه، اجرای این قانون به شکل واقعی ضعیف و راحت قابل دور زدن بود. ما تصمیم گرفتیم خودمون این کار رو انجام بدیم. پس، عده‌ای از کاربران ویندوز 11 ممکنه ببینند که توانایی‌شون برای بازی کردن League تحت تاثیر قرار گرفته، مخصوصاً اگه کلیدهای رجیستری رو تغییر داده باشن تا این شرط رو دور بزنن.»

Riot هم تو Reddit یه بیانیه داده و گفته که حدود ۰.۷ درصد از بازیکن‌های LoL، شرط TPM ویندوز 11 رو دور زده‌ند و ۰.۰۳ درصد کمترشون با Vanguard مشکل داشتند. اما، چون League of Legends بازی خیلی محبوبیه و بر اساس داده‌های ActivePlayer.io، تو ۳۰ روز گذشته بیش از ۱۳۳ میلیون بازیکن فعال داشته، این به معنی بیش از ۹۳۰ هزار و ۴۰ هزار بازیکنه که به ترتیب تحت تاثیر قرار گرفتند.

راه حل چیه؟!

بازیکنانی که TPM 2.0 ندارند، دو راه برای ادامه دادن بازی LoL دارند: یا سیستم‌شون رو به ویندوز 10 برگردونن یا اینکه سخت‌افزار جدید بخرن. راه اول می‌تونه خیلی دردسرساز باشه و راه دوم هم یعنی خرج کردن پولی که به سختی به دست اومده. پس، معمولاً راحت‌تره که سیستم عامل رو به نسخه پایین‌تر برگردونن، که این مسئله باعث می‌شه ویندوز 11 بازارش رو به نفع ویندوز 10 از دست بده.

گزارش‌هایی هم بوده که نشون میدن Vanguard روی برخی از کامپیوترها مشکل ایجاد کرده. خوشبختانه، مشکل از نرم‌افزار ضد تقلب نبوده؛ بیشتر به جایی که ویندوز 11 نصب شده بوده مربوط میشه. اکثر فعال‌سازی‌های TPM 2.0 نیاز دارن کامپیوترتون از UEFI (Unified Extensible Firmware Interface) استفاده کنه، که لازمه سیستم عامل روی یک جدول پارتیشن GUID (GPT) نصب بشه، نه BIOS معمولی که از Master Boot Record (MBR) استفاده می‌کنه. اگر بدون انتقال سیستم عامل‌تون از MBR به GPT به UEFI سوئیچ کنید، سیستم ساده از بوت کردن خودداری می‌کنه. خوشبختانه، Microsoft راه حل آسانی برای این مشکل داره.

مهدیار آشناور

سلام! من مهدیارم، از سال 93 ماجراجوییم رو در حوزه‌های مختلف تکنولوژی شروع کردم و بعد از مدت کوتاهی، سخت‌افزار کامپیوتر تبدیل به شاخه اصلی این ماجراجویی‌ها شد. بعد از چندسال کسب تجربه، تصمیم گرفتم مدتی در بازار کامپیوتر ایران فعال بشم تا شناخت بهتری پیدا کنم. طی این فعالیت، متوجه شدم که حوزه تکنولوژی ایران نیاز به یک کامیونیتی تخصص‌محور، پویا و بی‌طرف داره، کامیونیتی‌ای که الان "توییک‌فا" صداش می‌کنیم!

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا