بررسیکیس

بررسی کیس HYPE از GameMax: هایت یا هایپ؟

امروز می‌خوایم کیس گیمینگ HYPE از GameMax رو بررسی کنیم. تو این مقاله، ما کلیه جوانب این کیس رو بررسی می‌کنیم و نهایتاً یک امتیاز کلی بهش می‌دیم. برای اینکه یه دید جامع داشته باشیم، از سیستم نمره‌دهی خاصی استفاده کردیم که شامل امتیازات خیلی خوب (4+)، خوب (2+)، متوسط (0)، ضعیف (2-) و خیلی ضعیف (4-) میشه. با توییک فا همراه باشید.


1. کیفیت شیشه‌های کیس HYPE

شیشه‌های این کیس از کیفیت خیلی خوبی برخوردارن. ضخامت و وزن مناسبی دارن که به هیچ وجه حس چیپ بودن یا نازک بودن به شما نمیده. از این نظر، می‌تونیم بگیم که GameMax نمره خیلی خوب رو تو این بخش کسب می‌کنه. اما به‌دلیل داشتن گپ زیادی بین شیشه‌ها که از نظر ظاهری نمای جالبی ایجاد نکرده، این امتیاز به خوب کاهش پیدا می‌کنه.


2. کیفیت رنگ کیس HYPE

کیفیت رنگ بدنه بیرونی کیس خیلی خوبه، ولی متأسفانه داخل بدنه کیفیت رنگش به خوبی بیرون نیست. به همین دلیل، امتیاز کلی برای کیفیت رنگ به‌صورت خوب (2+) در نظر گرفته شد. این اختلاف کیفیت در برخی نقاط مثل پایین کیس (دون‌دون شدن رنگ) مشهوده که باعث میشه از امتیاز کامل فاصله بگیره.


3. کیفیت اتصالات و استحکام کیس

یکی از نکات مثبت بزرگ این کیس، استحکام بالای اونه. حتی وقتی تمام درب‌ها و شیشه‌هاش رو باز می‌کنیم، استحکام خودش رو حفظ می‌کنه و هیچ گونه لقی در ساختارش دیده نمی‌شه. این استحکام به دلیل ضخامت مناسب ورق‌ها، تعداد پرچ‌ها، طراحی و مهندسی کیس هست که نمره خیلی خوب (4+) رو به خودش اختصاص میده.


4. کیفیت فن: نورپردازی و ایرفلو

نورپردازی فن‌های این کیس خیلی خوبه و رنگ‌ها رو به خوبی و پررنگ نمایش میده، ظاهر و طراحی به‌روزی هم داره. از نظر ایرفلو، اگرچه نسبت به فن‌های جداگانه‌ای که می‌تونید بخرید متوسط هستن، اما در مقایسه با فن‌های Pre-Installed یا نصب شده، خوب محسوب میشن. بنابراین، امتیاز این بخش به صورت زیره:

  • نورپردازی: خیلی خوب (4+)
  • ایرفلو: خوب (2+)

5. ضخامت ورقه کیس HYPE

این کیس از ورق 0.8 میلی‌متری SPCC استفاده می‌کنه که نسبت به ورق‌های معمولی ضخیم‌تره و استحکام بالاتری داره. به همین دلیل، نمره خیلی خوب (4+) رو تو این بخش می‌گیره.


6. پورت‌های کیس HYPE

پورت‌های این کیس کیفیت کاملاً معمولی‌ای دارن. جایگیری خوبی دارن و برای یوزرهایی که از کیس روی میز استفاده می‌کنن، استفاده راحت و دم دستیه. با این حال، هیچ ویژگی خاص یا ایراد عمده‌ای ندارن. بنابراین، امتیاز خوب (2+) رو از ما می‌گیرن.


7. اسلات‌های توسعه و نصب کارت گرافیک

یکی از نقاط ضعف بزرگ این کیس، اسلات‌های توسعه و نصب کارت گرافیکه. این کیس با قیمت نسبتاً گرون، از اسلات‌های یک‌بار‌مصرف استفاده می‌کنه که باعث کاهش امتیاز میشه. با این حال، به دلیل وجود قابلیت نصب ورتیکال، داشتن پایه برای نصب ورتیکال و یک هلدر باکیفیت برای نصب عادی، امتیاز ضعیف (2-) رو کسب می‌کنه.


8. بسته‌بندی کیس HYPE

کیس GameMax بسته‌بندی خوبی داره و حداقل ایرادی تو این بخش دیده نمی‌شه. به همین دلیل، امتیاز خوب (2+) رو به خودش اختصاص میده.


9. فیلترها

فیلترهای این کیس در برخی نقاط مثل درب پشتی و تهویه پاور وجود ندارن. فیلترهای سقف و کف کیس هم یکم مگنتشون ضعیفه و جابه‌جایی کیس باعث تکون خوردن فیلترها میشه، البته عمده دلیل حرکت کردن فیلترها نبود شیار مخصوص جهت جایگیری فیلترها هستش. همچنین داخل تصویر می‌بینیم که طراحی بدنه با ابعاد فیلترها همخوانی نداره. بنابراین، امتیاز متوسط (0) به این بخش تعلق می‌گیره.


10. مدیریت کابل کیس HYPE

مدیریت کابل یکی دیگه از نقاط ضعف این کیسه. به دلیل قرارگیری ستون‌ها و نداشتن محفظه مناسب برای هارد و SSD، مدیریت کابل تو این کیس مشکل‌زاست. امتیاز ضعیف (2-) به مدیریت کابل این کیس داده میشه.


11. محفظه نصب پاور کیس HYPE

محفظه نصب پاور ایراد خاصی نداره و امتیاز خوب (2+) رو می‌گیره.


12. محفظه نصب هارد و SSD

جای قرارگیری هارد و SSD در این کیس خیلی استاندارد نیست و بهتر بود مکان مناسب‌تری براشون در نظر گرفته می‌شد. بنابراین، امتیاز ضعیف (2-) به این بخش داده میشه.


13. فضای نصب داخلی کیس HYPE

فضای نصب داخلی این کیس برای کارت گرافیک، رادیاتور کولر یا ایرکولر مناسبه و هیچ محدودیت خاصی نداره. بنابراین، امتیاز خوب (2+) به این بخش تعلق می‌گیره.


14. قیمت کیس HYPE

قیمت این کیس در بازار جهانی حدود 139 دلار در آمازون و 120 دلار در نیو اگ هست. اما در ایران با توجه به هزینه‌های گارانتی، گمرک و شیپینگ، حدود 8900 تا 9000 تومان قابل خریده. با در نظر گرفتن این نکات و انتقاداتی که به قیمت جهانی این کیس وارد شده، امتیاز متوسط (0) رو به بخش قیمت اختصاص می‌دیم.


نتیجه‌گیری

با بررسی تمامی این موارد، امتیازات رو جمع‌بندی می‌کنیم تا نمره کلی کیس GameMax مشخص بشه:

  1. کیفیت شیشه‌ها: خوب (2+)
  2. کیفیت رنگ: خوب (2+)
  3. کیفیت اتصالات و استحکام: خیلی خوب (4+)
  4. کیفیت فن: نورپردازی: خیلی خوب (4+)، ایرفلو: خوب (2+)
  5. ضخامت ورقه: خیلی خوب (4+)
  6. پورت‌ها: خوب (2+)
  7. اسلات‌های توسعه: ضعیف (2-)
  8. بسته‌بندی: خوب (2+)
  9. فیلترها: متوسط (0)
  10. مدیریت کابل: ضعیف (2-)
  11. محفظه نصب پاور: خوب (2+)
  12. محفظه نصب هارد و SSD: ضعیف (2-)
  13. فضای نصب داخلی: خوب (2+)
  14. قیمت: متوسط (0)
  • میانگین: 1/33

در نهایت، میانگین این امتیازات نشون میده که کیس GameMax با توجه به نقاط قوت و ضعفش، یک کیس با ارزش خرید متوسط رو به خوب محسوب میشه. این کیس از نظر کیفیت ساخت و برخی ویژگی‌ها مثل نورپردازی و استحکام بسیار خوب عمل می‌کنه، اما در زمینه‌هایی مثل مدیریت کابل و اسلات‌های توسعه نیاز به بهبود داره.

برای جمع‌بندی، اگر دنبال یک کیس با استحکام بالا و طراحی جذاب هستید و می‌تونید با نقاط ضعفش کنار بیاید، کیس GameMax می‌تونه یک گزینه مناسب برای شما باشه.

مهدیار آشناور

سلام! من مهدیارم، از سال 93 ماجراجوییم رو در حوزه‌های مختلف تکنولوژی شروع کردم و بعد از مدت کوتاهی، سخت‌افزار کامپیوتر تبدیل به شاخه اصلی این ماجراجویی‌ها شد. بعد از چندسال کسب تجربه، تصمیم گرفتم مدتی در بازار کامپیوتر ایران فعال بشم تا شناخت بهتری پیدا کنم. طی این فعالیت، متوجه شدم که حوزه تکنولوژی ایران نیاز به یک کامیونیتی تخصص‌محور، پویا و بی‌طرف داره، کامیونیتی‌ای که الان "توییک‌فا" صداش می‌کنیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا