اخباراخبار سخت افزار

MSI تایید کرد که طراحی نادرست هیت‌سینک باعث ترک چیپست Z790 شده و شروع به جایگزینی کرد

MSI اشاره کرده که یک پیچ هیت‌سینک معیوب باعث ایجاد ترک‌هایی روی PCH Z790 شده بود.

دیروز در خبری از رسانه توییک‌فا گزارش دادیم که کاربران ماه‌هاست از مشکلات مادربرد MSI Z790 شکایت دارند که باعث می‌شد سیستم‌ها اصلا روشن نشن یا در طول POST به طور مکرر به مشکل بخورن. امروز، MSI با انتشار بیانیه‌ای در Reddit، یافته‌های یوتیوبر Joshi Repair رو تایید کرد، که نشون داد ترک‌هایی که روی PCH (Platform Controller Hub) یک مادربرد MSI Z790 Tomahawk WiFi پیدا شده، نتیجه یک اشکال کارخانه‌ای بوده.

MSI در بیانیه‌ای توضیح داد: “ما کشف کردیم که تعداد کمی از قطعات ممکنه با PCH غیرفعال مواجه بشن که می‌تونه منجر به خرابی محصول در لحظه تحویل به مشتری بشه. ما علت رو در طراحی پیچ هیت‌سینک چیپست استفاده شده پیدا کردیم و اقدامات پیشگیرانه‌ای برای رفع این مشکل انجام داده‌ایم”

MSI ادامه داد: “ما استانداردهای بالایی از مسئولیت و پاسخگویی رو حفظ می‌کنیم و می‌خواهیم به مشتریان تأثیرگذار اطمینان دهیم که می‌تونن به سرعت جایگزین محصولات رو دریافت کنن.” از مشتریان خواسته شده تا با مرکز خدمات MSI در نزدیک‌ترین منطقه خود تماس بگیرن تا فرآیند RMA برای یک مادربرد Z790 با PCH معیوب رو شروع کنن.

در حالی که جای تحسین داره که MSI پس از دریافت پوشش گسترده‌ای از رسانه‌ها، بردها رو جایگزین می‌کنه، گزارش‌هایی از PCH‌های ترک‌خورده با مادربرد Z790 Tomahawk WiFi از طریق Reddit وجود داره که دست‌کم نه ماه به عقب برمی‌گرده. در یک مورد، کاربر Reddit با نام encephalophiliac یک مادربرد MSI Z790 Tomahawk WiFi کاملاً جدید از Newegg دریافت کرد بود که قادر به روشن شدن نبود. این کاربر پس از برداشتن هیت‌سینک PCH، یک ترک پیدا کرد و تصمیم گرفت مادربرد رو به Newegg برگردونه. از شانس بد، این کاربر یک مادربرد جدید از Newegg دریافت کرد که اون هم همین مشکل رو دارا بود.

MSI تایید نکرده که چند مادربرد Z790 خودش رو با پیچ هیت‌سینک معیوب ارسال کرده. علاوه بر این، این شرکت فقط مدل Z790 Tomahawk WiFi رو برای این مشکل تایید کرده و اشاره‌ای به دیگر مدل‌های Z790 که ممکنه مشکل داشته باشن، نکرده. با این حال، گفته شده که تعداد مادربردهای با این مشکل ممکنه به صدها عدد برسه.

خبر خوب اینجاست که علت اصلی این مشکل شناسایی شده و حالا یک راه حل در خطوط تولید MSI در حال اجرائه. کاربرانی که در ایالات متحده هستن، می‌تونن فرآیند RMA برای یک مادربرد معیوب رو از طریق وب‌سایت خدمات و پشتیبانی MSI آغاز کنن، اما اگر این مشکل در ایران دیده بشه، باید دید که نمایندگان رسمی MSI در ایران چه واکنشی نشون میدن.

مهدیار آشناور

سلام! من مهدیارم، از سال 93 ماجراجوییم رو در حوزه‌های مختلف تکنولوژی شروع کردم و بعد از مدت کوتاهی، سخت‌افزار کامپیوتر تبدیل به شاخه اصلی این ماجراجویی‌ها شد. بعد از چندسال کسب تجربه، تصمیم گرفتم مدتی در بازار کامپیوتر ایران فعال بشم تا شناخت بهتری پیدا کنم. طی این فعالیت، متوجه شدم که حوزه تکنولوژی ایران نیاز به یک کامیونیتی تخصص‌محور، پویا و بی‌طرف داره، کامیونیتی‌ای که الان "توییک‌فا" صداش می‌کنیم!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا